Amazing Viëtnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leonie Wagenvoort - WaarBenJij.nu Amazing Viëtnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leonie Wagenvoort - WaarBenJij.nu

Amazing Viëtnam!!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Gelukkig nieuwjaar allemaal en al het goede voor 2014!!

De avonturen blijven zich opstapelen, dus het bloggen schiet er soms bij in..
Om verder te gaan op mijn vorige verslag..

Ik was aangekomen in Viëtnam, Ho Chi Minh City!
Volledige chaos door de vele motorbikes die daar door elkaar sjezen.. Ik was gesetteled in de backpackers area, savonds wat rond gelopen om de buurt te verkennen en toen kwam ik het belgishe stel Sanne en Yannick onverwachts tegen.. Ik had ze in Laos voor het laatst gezien, dus dit was uniek! in een stad van 9 miljoen!! gelijk wat gedronken en bij gekletst. Zij reizen van noord naar zuid en ik andersom! veel info tips uitgewisseld natuulk!

Volgende dag had ik een tour op het programma! Nu ben ik niet zo van de georganiseerde tours en ontdek ik het liever op eigen houtje..
Maar vooruit, tog maar gegaan!
De Mekong Delta bezocht in het zuiden van Viëtnam.
Deze rivier die ik al eerder heb benoemd in mijn verslagen (als vieze bruine rivier), gaat verder op in de zee, hierdoor zijn er allerlei kleine eilandjes ontstaan! We hebben de floating fruit market bezocht, maar waren eigenlijk te laat en was er weinig van terug te zien! Het was wel tof om de omgeving vanuit een bootje te bewonderen. Ik was blij dat er nog een nederlandse meid (Marlise) in deze groep zat! ^_^
We bezochten ook een fabriek waar ze lieten zien hoe ze popcorn maken en vervolgens pop-noodle!
Verder gevaren door de kanalen van de Delta, op het eiland Vinh Long lunch gehad en tijd gehad om rond te fietsen. Daarna werden we in roei bootjes gestopt en stond er achterop een Vietnamese te roeien! Samen met Marlise zaten we in een bootje en stond er een jonge meid te roeien.. Ze had nog niet zoveel kracht in dr armpjes en we liepen ver achter op de rest.. Dikke schik gehad in de boot en de flauwe grappen waren goed aawezig!
Na busritje van 4 uur kwamen we weer gaar aan in Ho Chi Minh! Marlise vloog de volgende dag naar huis!
Ik ging hapje eten met Maloes die ook op de dorm sliep, zij was die dag na de Cu Chi tunnels geweest, dit stond ook op mijn lijstje om te doen, maar had geen zin om de volgende dag WEER met een tour te moeten.. dus heb ik deze overgeslagen.

De volgende dag besloot ik om de stad bij daglicht eens te verkennen! wat rond gelopen, souveniers en kleding gekocht! Deze rotzooi past natuulk niet in mijn backpack.. dus werd weer tijd voor een post pakketje! Mijn backpack doorgespit, spullen/kleding eruit gehaald wat ook richting huis kon.. beetje ruimte creëren in mn backpack.. rest van de dag rustig aan gedaan, vorige blog getypt en informatie googlen over vietnam! Heb hier een 'open' bus ticket gekocht die me van Ho Chi Minh naar Hanoi brengt. daarbij stopt die op alle grote plaatsen tussenin en kun je zelf bepalen hoelang je op elke plek wilt blijven. 1 dag van te voren moet je bij de busmaatschappij een plek reserveren! en dat voor €30!! Ideaal dus! Ik had de uitgebreide route: Ho Chi Minh City - Mui Ne - Dalat - Nha Trang - Hoi An - Hue - Hanoi

Beneden in mn hostel leerde ik Erkan uit Engeland kennen, we zaten allebei op de computer te googlen naar hostels in Mui Ne, en hebben dus hetzelfde plan.. reizen naar het noorden! vanaf toen besloten om samen op pad te gaan! Hij nam die avond de bus al naar Mui Ne en ik de volgende ochtend!

In Mui Ne elkaar opgezocht! Er zijn extreem veel russen hier en zelfs de menu kaart is aangepast in het russisch.. Ik vind het maar klote volk! het schreeuwd maar, brutaal, geen geduld, etc. bleeeh!!
Ze kijken altijd zo boos, heb nog geen 1 keer een rus gezien met een glimlach! De vrouwen zijn van die "PLORK's" Prachtig Lichaam Ontzettende Rot Kop!
Oke mijn frustratie is er nu uit..

In Mui ne hebben we een scooter gehuurd en naar de white en red sanddunes geweest! mooie weg langs de kust om te rijden! de stranden waren bedekt met de vele kitesurfers! Mui Ne heeft zo'n 'vakantie vibe, veel backpackers, kitesurfers, leuke lounge plekken, streetfood en alles zit in 1 lange straat! Na 2 nachten op een dorm geslapen te hebben waar ze geen bedden hadden maar matjes op de grond, was het tijd om richting Dalat te gaan! deze stad ligt wat meer in de binnenlanden en ook hoger!
Aangekomen in Dalat was het stukken kouder dan dat ik steeds gewend was.. Dalat ligt op 1200 meter hoogte.

Omdat er niet heel veel te doen is, wouden we 1 overnachting doen! smiddags scooter gehuurd en door bergen gereden, richting de country side en waterval. ipv rijstvelden staat Dalat bekend om zijn vele koffie plantages, dit zie je ook terug omdat bij elk huis de hele voortuin/ stoep vol ligt met koffiebonen die aan het drogen zijn! Het was een prachtige omgeving om doorheen te rijden, het was wel fris op de scoooter.. Savonds met de andere uit de dorm Noodle soup gegeten in het centrum!

Volgende dag vertrok de bus om 13.00 uur pas, deze ochtend rond gelopen langs het meer en in het centrum. Heb zelfs hier een jas gekocht tegen de kou, deze zal ook wel nuttig zijn in het noorden van Viëtnam! De busrit naar Nha Trang was een chill ritje de bus zat niet vol en we hadden plek genoeg om te kunnen! tijdens de rit gingen we door de hooglanden van Viëtnam! tussen de wolken door! Had het geen ramp gevonden als de bus daar een lekke band kreeg en we daar een tijdje moesten wachten. maar helaas! ^_^

Aangekomen in Nha Trang liepen we bepakt en bezakt naar onze hostel die we van te voren geboekt hadden! Samen met Dave uit australie gingen we hapje eten bij een cheap restaurant! echt veel trek had ik niet, dus koos ik voor een fruit salad! Ik kreeg zoveel fruit, dat ik genoeg vitamines heb binnen gekregen voor de rest van de week.. Na het eten gingen Erkan en ik uitzoeken wat we hier wilden doen! we gingen verschillende tour kantoren langs voor informatie! Nha Trang staat bekend voor zijn mooie tours door de hooglanden met de famous 'easy riders' dit kan in 1,2 of meerdere dagen en zelfs met een andere eind bestemming! er gaat dan een gids mee die alle bagage op zn motor vast knupt en dan ga je met motorbikes een tocht maken waarbij verschillende stops zijn en overnachtingen bij een home stay. Dit klonk allemaal erg aantrekkelijk en we wouden ook zeker graag de hooglanden verder zien!
het enige nadeel was het kosten plaatje en feit dat je samen op 1 motorbike moet! extra motorbike zou nog meer kosten.. Zelf rijden gaat me goed af, maar iemand achterop hebben is een ander gevoel en verantwoordelijkheid waar ik me niet prettig bij voel! Erkan had dit ook wel, dus besloten om niet met een tour te gaan maar zelf op avontuur te gaan door een scooter te huren. Bij onze hostel konden we een scooter huren voor $5 p.p.s maar aangezien we verder buiten te stad gingen werd ons aangeraden om een scooter van $12 p.p te nemen! deze zouden beter zijn en andere wielen werden erop gezet. We gingen op zijn advies in! We hadden een route uitgestippeld en vertrokken de volgende ochtend op tijd! Broodjes gehaald bij het kraampje op de hoek van de straat, kilo mandarijnen mee en gaan!!

Het eerste stuk rij je door de kleine dorpjes rondom te stad! vlak voordat we de bergen in zouden gaan, had de scooter van Erkan problemen met starten! een locale vietnamees leide ons de weg naar een garage / werkplek en duwde Erkan op zn scooter vooruit, terwijl hij op zn eigen zat! Na een uur vertraging en 200.000 Dong lichter konden we weer verder!
Ondertussen had ik mijn jas al aangetrokken!
we reden door de bergen ophoog en hadden een prachtig uitzicht over de vallei! Onze bestemming was Lak Lake, voordat we daar aan kwamen namen we een shortcut! dat bleek geen goede beslissing! het was een hobbelende weg met veel kuilen en los liggende stenen, we konden niet harder als 30 km/u en er kwam geen einde aan deze weg! Rond 15.00 uur kwamen we eindelijk aan bij het meer! mooi uitzicht met de bergen op de achtergrond. onze lunch verder genuttigt daar. We hadden er zn 5 uur over gedaan om te komen ipv 3.5 uur... en dan moet je ook weer terug, want we wouden geen kosten kwijt zijn aan een overnachting en extra $12 voor de scooters!
Om 16.15 vertrokken we weer terug naar Nha Trang. Deze terugweg kreeg een hele andere wending nadat mijn scooter een half uur na vertrek al begaf!! KAKZOOI!! met de scooter duwen, lopen naar een garage 45 min verderop.. bleek er een rubbere band te zijn geknapt. koste me 360.000 Dong. 1,5 uur moeten wachten, ondertussen was het al donker geworden. We hadden onze hostel gebeld dat we wat later terug zouden komen..
ipv de zonnebril had ik mijn gewone bril opgezet,zodat ik wat beter zicht heb op sommige gaten die hier in de wegen zitten! We zette onze rit weer voort, ik ging voorop omdat ik de kaart had op mijn mobiel! super handig..
We waren een uur aan het rijden en toen zag ik Erkan niet meer in mijn spiegels.. besloot om langs de weg ff te wachten, maar naar 10 min kwam die nog steeds niet.. ik keerde terug en ging op zoek, ik reed langzaam langs de kant van de weg, totdat ik een witte helm en paars vest voorbij zag vliegen! Ik er achteraan! Bleek hij van de scooter te zijn gevallen.. geschept door een truck die te ver uitweek! We stopte langs de weg bij wat licht om de schade te bekijken..
De scooter was geschaafd en een spiegel was eraf, maar deed het gelukkig nog wel! Erkan had flinke schaafwonden aan zn been, heup en hand! kapotte bril en horloge! er kwam een man en vrouw ons helpen en gaven Erkan wat pleisters, Met veel geweld kregen we spiegel er weer op en gaf de vrouw ons wat koekjes, honger hadden we op dat moment wel..
Ik stelde voor om toch een overnachting te doen, maar Erkan zei dat het wel ging en graag terug na de hostel wou! We hadden nog een lange weg te gaan en moesten nog wel 3 a 4 uur rijden!
Ik ging voorop, zodat Erkan mijn achterlicht kon volgen en ik concentreerde me op de weg en evt gaten! Het verkeer werd steeds minder nadat we de bergen door gingen! het was enorm afgekoeld en zelfs met jas en lange broek zat ik te bibberen op dat verrekte apparaat! Er kwam maar geen einde aan die bergen.. en op 8 km voor Nha Trang kreeg ik nog ff een lekke band.. kon er ook nog wel bij, bij een tankstation werd ik door verwezen naar een locale shop wat meters verderop, waar ze iemand uit bed trommelde om mijn band te plakken! ervaren was die zeker want met 15 min was het gefixed! koste me wel weer 100.000 Dong >"<
Uiteindelijk kwamen we 00.30 aan bij ons hostel! helemaal naar de klote en koud van de rit! gelukkig was de dorm verder leeg en konden we rustig slapen! ik viel als een blok direct in slaap, Erkan ging zn schaafwonden schoonmaken en afdekken! Ziekenhuis was gelukkig niet nodig.

Volgende ochtend stond ons een gesprek te wachten met de eigenaar van de scooters.. hij was niet blij met de krassen en wij met de kwaliteit van de scooters! Lekke band was idd mijn eigen schuld, maar de 2 andere reparaties lag aan de kwaliteit van de scooter! Huur je dure scooters beland je 3 x bij een garage! en uiteindelijk veel vertraging opgelopen met alle reparaties! De scooters werden in een betere staat afgeleverd dan dat we ze mee kregen.. Ik kreeg 300.000 Dong terug van de reparatie en Erkan had het quite gepeeld met zn reparatie en schade!

Wat een avontuur was dat! heen weg was zo mooi en prachtig, en de terugweg was een helse terror rit!!
rest van de dag niks gedaan dan eten,drinken en slapen! lichamelijk hakte de rit er flink in!
We hadden de bus naar HoiAn gereserveerd voor de dag erna om 19.00! Deze dag hebben wat rond gelopen door de stad, langs het strand en een Pagoda bezocht met een grote witte budha!

Ik had verwacht dat ik in Mui Ne en Nha Trang wel wat daagjes kon vertoeven op het strand.. beetje eiland hoppen en snorkelen.. maar het weer was een stuk frisser dan verwacht! Snachts slaap ik onder een dik dekbed en overdag is het van dat twijfel achtig weer.. korte broek, lange broek, vest, sjaal?!

Volgende ochtend aangekomen in Hoi An! veel goede verhalen hier over gehoord! hoorde van veel andere reizigers dat het Sunflower hotel een aanrader was! deze staat bekend om zijn ontbijt buffet! Helaas ging ons ontbijt de volgende ochtend pas in.. dus we betaalde ieder $3 en toen mochten we ook losgaan bij het buffet! als je aan het backpacken bent zoek je veel naar het goedkoopste ontbijt of skip je het zelfs om geld te besparen, en nu heb je all you can eat!! Pancakes, omelettes, fruit, muesli, brood, etc.

Nadat we ons rond hadden gegeten, hebben we een fiets gehuurd voor $1! Michael die we van de bus kennen ging ook mee.
beetje de buurt verkennen, marktjes etc. we wouden hier een cooking class doen en vroegen hier en daar wat informatie! veel verschil overal, maar we hebben er 1 gevonden op de country side die ons wel aanstond! deze was buiten de stad en hierbij kon je ook mee helpen op het land!

Volgende ochtend werden we opgehaald door de chef bij ons hotel en kregen we een fiets om naar de locale markt te gaan! hij vertelde veel over verschillende soorten groentes, fruit, vlees etc. Aangekomen op de plek waar de cooking class werd gegeven gingen we eerst het land op! interesant om te horen hierover! wij gebruiken meestal donker potgrond om spul in te kweken en strooien soms wat kunstmesterbij..
Hier gaat dat anders.. Ze gebruiken schoon van de zee/strand!! graven een kuil, gooien wat zeewier of vijverplant dingen erin, schone zand erop, zaadjes strooien of ingraven en thats it! Omdat het zand schoon is zit er geen ongedierte in de grond die alles kapot vreten! veel mint, lemongrass en bepaalde bloemsoort verbouwen zie hier. Wij werden ook nog aan het werk gezet om wat te zaaien! We zagen ook hoe ze hier rice paper maken! wat je in alle hoeken en straten tegen komt. En toen was het tijd om te kokkerellen! we kregen een bijpassende kookschort en muts. We begonnen met decoratie, en daarna 4 verschillende gerechten! Springrolls, green papaya salad met ricepaper, country side pancake en potlok!
Met de decoratie leerde we hoe je van een tomaten schil een bloem kan maken, een lente ui omtoverd in een palmboom etc.
de country side pancake was een kruising tussen een pannenkoek en omelet met groentes en kip! potlok was een soort stew in een pannetje van obergine, kruiden, andere groentes!

Heerlijk gegeten, erg goeie kookles en chef gehad! top middag! savonds geen trek in avond eten gehad, alleen wat jackfruit gehad, wat overigens enorm lekker fruit is!
Nog op stap geweest met een grote groep van het hotel! cheap beer and buckets ^_^

Volgende ochtend met een hangover lekker ontbeten, daarna weer ff verder geslapen.. smiddags 'head, shoulder, back' massage gehad met de actie 'buy 2, get 1free' alsof ze cocktails verkopen daar..
savonds mijn muts opgehaald die ik daar hebben laten, aangezien het verder in het noorden van Vietnam nog kouder zou zijn.. Erg blij mee!
Erkan heeft 2 paar schoenen laten maken voor een prikkie!

Volgende ochtend ons weer volgepropt met het ontbijt, daarna de bus naar Hue gepakt! Aangezien kerst er aan zat te komen wouden we dat niet in een klein gehucht vieren waar niks te doen is.. dus we arriveerde om 12.00 in Hue, 5 uurtjes de tourist uitgehangen en om 18.00 zaten we weer in de sleeper bus naar Hanoi! 12 uur later kwamen we aan op onze eind bestemmimg van de 'open' bus ticket!

Voor de kerstdagen ingecheckt! rond gelopen door de stad, Mausoleum bezocht waar Ho Chi Minh ligt gebalsemd en opgebaard en extreem wordt bewaakt! We moesten in rijen van 2 lopen, handen uit de zakken, geen foto's. Om de 2 meter stond er een quard! Hoa Lo Prison bezocht en de Women's war museum. Erg indrukwekkend allemaal!
samen met Erkan en Kenneth een Sapa tour geboekt en Halong Bay.
Smiddags een dutje gedaan, of iig poging tot.. lastig als je op een dorm ligt met 5 kerels die lawaai maken en de geur van zweetschoenen je tegemoet komt!
savonds rooftopbar van hostel gezellige avond gehad! happy hour doet het altijd goed!

1e kerstdag sochtends simpel ontbijtje gehad, rondgelopen langs het meer, uitgebreide lunch gehad, op zoek gegaan naar een restaurant voor savond.
Irish pub geworden, speciaal voor Kenneth :-P
alleen was hij degene die uiteindelijk geen maaltijd heeft gehad, omdat ze hem vergeten waren.. beetje jammer.. daarna restaurant nummer 2 was beter! Ik heb mezelf op een lekker toetje getrakteerd!
rest van de avond met wat anderen hier en daar wat gedronken! bier voor 10.000Dong (€ 0,30) haha!

De dag erna zaten we savonds in de nachtbus richting Sapa! dit plaatsje ligt hoog in de bergen en is bekend om zijn mooie rijstvelden en lokale hill tribes.
Ze hebben van die outfits aan felle kleuren.

We hadden van andere mensen gehoord die er waren geweest dat het extreem koud was en snachts kon het afkoelen tot 5 graden! Had al een jas gehaald in Dalat, muts laten maken in Hoi An en handschoenen gekocht in Hanoi! Met een lange broek, hempje, shirt met lange mouwen, sjaal en jas stapte ik de bus in! meer warme kleding had ik niet!

Rond 8.00 kwamen we aan in Sapa! geen oog dicht gedaan in de bus. We werden opgehaald door een taxi die ons eindje verderop bracht. We kregen ontbijt bij een hotel en vanaf daar vertrokken met 7 mensen en gids! Onze gids was Na een meid van 17 jaar oud. Er liepen nog meer locale mensen met ons mee in hun traditionele kleding dracht. 1 van hen had zelfs een baby van 7 maand achterop de rug geknupt! Ze voerden hele gesprekken met ons en er zat een addertje onder het gras.. die grote manden die ze op hun rug dragen zit vol met handgemaakte souveniers! en tijdens lunch vroegen ze ons bedelend om wat te kopen. uiteindelijk heb ik iets kleins gehaald.. Na de lunch was het niet ver meer naar onze Homestay! Je loopt steeds op kleine paadjes, omhoog klauteren, tussen de rijstvelden door, steil naar beneden en af toe op een verhard weg! Helaas was het weer mistig maar je kon nog genoeg zien. Tijdens het wandelen krijg je het lekker warm! Aangekomen bij onze Homestay kregen we een warme kop thee. nog wat rondgewandeld in het dorpje en bij een klein restaurantje opgewarmd bij een ijzeren bak met warme kolen, lekker stuk appelgebak gehad! ze hadden er zelfs warme chocolademelk uit nederland!! In de homestay kregen we een heerlijke avondmaal die binnen 10 min op was omdat we zo'n honger hadden.. Savonds kwam Na met het idee om kaartspelletjes te doen en toverde al snel een fles drank boven tafel met een ad glaasje erbij! WTF?!
onze gids Na is een meid met mooie babbels en wist de sfeer er goed in te houden! mooie verhalen vertelde ze, kregen zo'n bak met warme kolen onder de tafel geschoven.. lekker warm aan de benen! Ik keek een beetje tegenop om te gaan slapen in deze kou! dus hield al mijn kleding aan, muts op en twee dekens over me heen. Heerlijk geslapen uiteindelijk.
Volgende ochtend ontbijt met pannenkoeken en bananen gehad! daarna laaste stuk wandelen..Na de lunch werden we met een busje terug na Sapa gebracht en in een gote bus weer terug naar Hanoi
gebracht!

Volgende ochtend kwamen we vroeg aan en nadat we hadden ingecheckt in een hostel, ging ik nog wat uurtjes slaap inhalen! nauwlijks in de bus kunnen slapen omdat je helemaal door elkaar werd geschud met al die bochten en kuilen in de weg..

Volgende dag stond ons de Halong Bay tour op het programma! dit is mooi gebied met enorm veel kalksteen eilandjes met floating villages! er is 1groot eiland 'Cat Ba' met wegen en kleine dorpjes. We hadden een 3 daagse tour geboekt met 2 overnachtingen, en dus ook oud en nieuw zullen vieren in Halong Bay! Met een bus werden we afgezet in de haven, er lag ons een grote boot te wachten met een mooi bovendek en luxe kamertjes beneden. met 20 mensen zaten we op deze boot. Onze eerste stop was een touristische cave! Dit vond ik niet zo bijzonder, aangezien ze alles verlicht hebben en paadjes hebbn aangelegt. Er waren op dat moment ook andere boten daar. gelukkig hebben we er maar een uurtje aan verspild. We gingen verder en de volgende stop was bij een flaoting village, waar je wat tijd kreeg om te kayakken. er was hier ook een grot waar een scene is opgenomen van een james bond film. helaas stond het water te hoog om deze grot in te gaan. Tijdens het kayakken zie je hoe bijzonder de mensen hier op het water leven. geen auto of brommer, alleen een boot als vervoersmiddel! We zagen de zon bijna ondergaan en het begon al fris te worden. Onze laatste stop was wat verder op en daar hadden we onze 1e overnachting. Ik had nog nooit eerder op een boot geslapen, je merkt hier ook weinig van omdat het water erg kalm is! Na het ontbijt werden we met een bus naar de andere kant van Cat Ba gebracht, daar weer in kleine bootjes naar 'Monkey Island'. Hier hadden we de rest van de dag vrije tijd! naar de hoogste top geklommen voor een geweldig uitzicht, kayakken rond het eiland, op het strand volleyballen etc. Savonds geweldig lekker gegeten en savonds met een groep bij elkaar gezeten, wachten tot het middennacht werd. De flessen sterke drank vlogen er door heen.. Mooie avond gehad en om 02.00 ging de bar dicht en tijd om te slapen. Ontbijt was om 07.00 weer!! Ik had voorgesteld om een nieuwjaarsduik te doen om 06.00, Kenneth en Tom uit bed weten te trommelen haha! Koud dat de zee was!! daarna 20 min onder een warme douche gestaan!
Ontbijt was in buffetvorm! pannekoeken, omelet, fruit, brood, oreo koekjes!!
Na het ontbijt stond ons een lange terugreis te wachten naar Hanoi.. boot, bus, boot en bus!

Met een flinke hangover kwamen we 12 uur later aan in Hanoi! gelijk op zoek gegaan naar eten, nog met Tom en Angela borrel gedaan en lekker slapen..

Vandaag vliegticket geboekt naar Bali voor morgen! Erkan a vanochtend vertrokken en gaat richting Thailand. Laatste dagje Hanoi vandaag en dan op naar een nieuw land, cultuur en mooie avonturen.
Na Bali wil ik nog naar de Gili eilanden en dan de 27e kan ik Pauluz ophalen van vliegveld in Bangkok!! Jeeeeh ^_^

Vietnam is een prachtig land! veel verschil tussen zuid en noord, de stranden en hooglanden! Sapa en Halong Bay waren indrukwekkend mooi en heb 3,5 lang elke dag optimaal genoten! Het weer was kouder dan verwacht, en kijk er naar uit om de warmte weer op te zoeken en mijn jas ver onderin mijn backpack te proppen!

foto's zullen snel volgen op facebook! ^_^



Liefs Xxx





  • 02 Januari 2014 - 16:48

    Saskia:

    Leow.
    De allerbeste wensen voor een goed en gezond 2014!
    Wat een belevenissen.
    Geniet er nog van.
    Veel liefs,
    Saskia

  • 02 Januari 2014 - 19:41

    Erik En Ciska...:

    Prachtig leo....je schrijft leuk over je belevenissen......knap hoor elke keer zo'n verhaal maken!
    Dank je wel en veel plezier op Bali e.v. Straks ook veel plezier met zuslief samen! Liefs van ons.

  • 03 Januari 2014 - 02:41

    Ineke:

    Happy new year leo! We genieten van je verhalen. Denk je dat je thuis wel weer kunt wennen? Een vriendin van Eline heeft zeker eem jaar of 4-6 gereisd. Ze kwam af en toe thuis om wat geld te verdienen om de visa af te betalen en dan ging ze weer.
    Zeg, heel veel plezier straks met pauline.

  • 03 Januari 2014 - 13:28

    Rianne:

    Top verhaal weer!! Niet normaal wat je allemaal meemaakt.. Ben benieuwd hoe Bali je gaat bevallen! Blijf genieten meis en we spreken elkaar snel weer! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie

Voor 5 maanden backpacken door Zuid-oost Azie!!

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Zuid Thailand

27 Januari 2014

Bali

02 Januari 2014

Amazing Viëtnam!!

12 December 2013

Bye bye Cambodia, Hello Viëtnam!!

25 November 2013

Cambodja
Leonie

Actief sinds 26 Sept. 2013
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 9412

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 03 Maart 2014

Azie

Landen bezocht: